Dandong 丹东

Aquest cap de setmana, a diferència del viatge de dimarts passat a Shaoxing (绍兴) , el viatge ha estat de lleure i a carreg de la nostra butxaca. Vam marxar de Dalian amb bus a  les 14 hores en direcció nord, i 4 hores més tard arribàvem a Dandong. Dandong és una ciutat de 2.5 milions d’habitants aproximadament i principalment coneguda per ser fronterera amb Corea del Nord.

Només d’arribar problemes en l’hostal on havíem reservat ja que no ens havien guardat habitació i estava ple. Per sort la noia de recepció molt simpàtica ens va pactar un hotel de tres estrelles molt proper pel mateix preu. La mateixa noia ens va dir que l’endemà al matí plegava de treballar a les 9h i que si volíem ens portaria a passejar per al ciutat. Així que dissabte al matí vam tenir guia privada.

Colla castellera Xina la tele de l’hotel

La ciutat, força tranquil·la, s’estén al llarg del Riu Grog. A l’altre banda del riu la pobre i controlada “Corea del Nord”. Queda mig pont, ja que els americans van destruir “per accident” l’altra meitat, del pont que antigament unia Xina i Corea. Al costat el pont nou, fantàsticament il·luminat durant les nits. Durant la nit és quan es fa evident la diferència entre ambdós països, a una banda del riu, alts edificis i il·luminació, a l’altre; res. Negre, foscor, i algun petit llum dispers. Un pont cap al no res…

Pont cap a Corea

A part del pont, l’altre cosa a visitar de Dandong és el tros de gran muralla que hi ha. De fet l’ultim tros.  A la muralla pràcticament estàvem sols.Un bus de més de 40 minuts per una estreta carretera enmig de camps d’arròs i blat de moro i que parava a qualsevol lloc on demanés la gent, ja que per molts devia ser l’unia manera d’arribar a les disperses cases de pagès que hi havia pel camí i estevam a la muralla. Molts graons, molt desnivell, fresqueta, terra glaçat i relliscós i s’arriba al final de la gran muralla xinesa. Allà on acaba, allà on acaba Xina i a on comença Corea a l’altre banda del riu.

Carn de Burro al mercat

Diumenge al matí un passeig per la ciutat. Vam descobrir un agradable i tranquil temple Daoista, un mercat d’allò més curiós al carrer, un parc i una pagoda. Trobareu més fotos com sempre al següent link: http://www.flickr.com/photos/86101266@N03/

Pujant escales a la muralla